12 Ocak 2011 Çarşamba

HAYVAN GRUPLARI

ÇOCUKLARIN HEPSİ HERKEZİN BİR EVİ OLDUĞUNU BİLİR. SAHİBİ OLAN KÖPEKLERİN DE BİR EVİ VARDIR. OLMAYANLAR DA SOKAKLARDA YAŞARLAR. PEKİ YA DİĞER HAYVANLARIN NEREDE YAŞADIKLARINI BİLİYOR MUSUNUZ? İŞTE SİZİ VE ÇOCUĞUNUZU BİRAZ ARAŞTIRMAYA YÖNELTECEK ÖĞRETİCİ BİR ETKİNLİK. KARTLAR ÜZERİNE AĞIL, AHIR, KOVAN, MAĞARA, OYUK, TOPRAK ALTI, AĞAÇ OYUĞU, KUŞ YUVASI (AĞAÇ ÜZERİNDE VE SERT KAYALAR ÜZERİNDE) YAZIN. DAHA SONRA BURALARI YUVA OLARAK KULLANABİLECEK DERGİLERDEN GAZETELERDEN KESTİĞİNİZ HAYVAN RESİMLERİNİ BAŞKA KARTLAR ÜZERİNE YAPIŞTIRIN. HER İKİ GRUP KARTI DA MASANIN ÜZERİNE YÜZLERİ YUKARI GELECEK ŞEKİLDE KOYUN VE ÇOCUĞUNUZA BUNLARI EŞLEMESİNİ SÖYLEYİN.

YUMURTA BİLGİ YARIŞMASI

İŞTE SİZİN ÇOCUĞUNUZ ÖĞRETEBİLECEĞİNİZ ONUN DA ARKADAŞLARINI ŞAŞIRTMAK İÇİN KULLANABİLECEĞİ BİR KURNAZLIK. BUNUN İÇİN BİRİ PİŞMİŞ DİĞERİ ÇİĞ İKİ YUMURTA GEREKLİ. ÇOCUĞUNUZA ARKASI DÖNÜK İKEN ARKADAŞI YUMURTALARIN YERİNİ DEĞİŞTİRSE BİLE PİŞMİŞ YUMURTAYI BULUP ETRAFI MAHFETME KORKUSU OLMADAN KENDİNDEN EMİN BİR ŞEKİLDE YUMURTAYI BULACAĞINA DAİR ARKADAŞLARIYLA BİR KURABİYE ÜZERİNE İDDAYA GİREBİLECEĞİNİ SÖYLEYİN. KURNAZLIK:
PİŞMİŞ YUMURTAYI DÖNDÜRDÜĞÜNÜZDE FIRILDAK GİBİ DÖNER, ÇİĞ OLAN İSE İKİ DÖNÜŞTEN SONRA DURUR. ( ÇOCUĞUNUZ BU NUMARAYI YAPMADAN ÖNCE ONA BİR KEZ DÖNÜŞLER ARASINDAKİ FARKI GÖSTERİN YOKSA ŞANSSIZ BİR YANLIŞ HESAPLAMA İLE ARKADAŞINA BİR KURABİYE BORÇLANABİLİR.)

ÇOCUĞUNUZLA OYNAYACAĞINIZ BİR EV ETKİNLİĞİ.

BÜYÜK BİR SÜRPRİZİ DE BİRLİKTE GETİRECEK BİR ETKİNLİK BU. YAPMANIZ GEREKENLERİ AKŞAM ÇOCUĞUNUZ YATAĞA GİTTKTEN SONRA AYARLAMALISINIZ BÖYLECE SABAH KALKTIĞINDA HERŞEY HAZIR OLACAK. ÇOCUĞUNUZ TAM OLARAK NEYİ KEŞFEDECEK? OKLARI! HEMDE BİR SÜRÜSÜNÜ! EVİN HER YERİNE ÜSTÜNE OK ÇİZİLMİŞ KAĞITLARI YERLEŞTİRİN. BİRİNCİ OKLA BAŞLAYARAK ÇOCUĞUNUZ SONA ULAŞMAK İÇİN HER BİRİNİ İZLEYECEKTİR. YOLUN SONUNDA DA ONU GÜZEL BİR KAHVALTI, AİLE İLE DIŞARIDA BİR GÜNE AİT BİLETLER YA DA Bİ DOÜUM GÜNÜ SÜRPRİZİ BEKLİYOR OLACAKTIR. OKLARIN YERLEŞTİRMESİ NE KADAR KARMAŞIK OLMALI? BU SİZE BAĞLI! DÜZENLEMEYİ ÇOCUĞUNUZUN YETENEKLERİNE GÖRE YAPIN. ANCAK GÖKKUŞAĞININ SONUNA KAYDA DEĞER BİRŞEY KOYMAYI UNUTMAYIN. BUNU YAPMAZSANIZ SİZE OLAN GÜVENİNDE CİDDİ BİR SARSILMAYA NEDEN OLABİLİRSİNİZ.

ÇOCUĞUNUZU DİKKATE ALIN!

ÇOCUĞUNUZUN SORULARINI ÖNEMSEYİN. SORU SORDUĞU ANLAR, ÖĞRENMEYE EN AÇIK OLDUĞU ANLARDIR. BU YÜZDEN YANITLARI GEÇİŞTİRMEYİN. SORULARI ARASINDA YANITINI BİLMEDİĞİNİZ OLABİLİR. BİRLİKTE SORUŞTURUN, ARAŞTIRIN. ÖRNEĞİN KOMŞULARA ARKADAŞLARA SORMAK. KİTAPLARA, ANSİKLOPEDİLERE BAKMAK YAKINLARINIZDAN KİTAP ÖDÜNÇ İSTEMMEK GİBİ. ONUNLA BİRLİKTE ZAMAN GEÇİRMENİN EN ÖNEMLİ TARAFI SÜRESİNDEN ÇOK YAPTIĞINIZ ETKİNLİĞİN NİTELİĞİDİR. BÜTÜN GÜN AYNI ORTAMDA OLUP FARKLI UĞRAŞLAR İÇİNDEYSENİZ BU BİRLİKTE OLDUĞUNUZ ANLAMINA GELMEZ. BİRLİKTE GEÇİRDİĞİNİZ SAATLER ÖNCELİKLE EĞLENCELİ SONRA EĞİTİCİ VE ÖĞRETİCİ OLMALIDIR. BEKLENTİLERİNİZİ ÇOCUĞUNUZUN POTANSİYELİNE GÖRE AYARLAYIN. ONUNLA NİTELİKLİ ZAMAN GEÇİRMEYİ SÜRDÜRDÜKÇE BÜTÜN GELİŞİM ALANLARINDA MUTLAKA OLUMLU İLERLEMELER KAYDETTİĞİNİ GÖRECEKSİNİZ.

çocuklarımızla kaliteli zaman geçirmek

ÇOCUĞUNUZA GÜNÜNÜZÜ NASIL GEÇİRDİĞİNİZİ İLGİSİNİ ÇEKEBİLECEK OLAYLARI ANLATARAK ONUNLA PAYLAŞIN.SONRADA ONA GÜNÜNÜ NASIL GEÇİRDİĞİNİ SORUN VE ÖNEM GÖSTEREREK DİKKATLİ BİR ŞEKİLDE DİNLEYİN.BÖYLECEDE ODA  BAŞKALARINI DİNLEME KONUSUNDA ÖZEN GÖSTERECEKTİR.UNUTMAMANIZ GEREKEN ŞEYLERİ SİZE HATIRLATMASINI İSTEDİĞİNİZDE ONUN BELLEĞİNE GÜVENİYORSUNUZ DEMEKTİR.BİRLİKTE YAŞADIĞINIZ EVDE GÖREV DAĞILIMI YAPARAK ONUN DA BAZI İŞLERİ BAŞARABİLDİĞİNİ GÖREBİLİRSİNİZ. BUNUN İÇİN ONA FIRSAT VERİN. ÖRNEĞİN; PEÇETELİĞE KAĞIT MENDİLLERİ YERLEŞTİREBİLİR, BEZELYE AYIKLAYABİLİR, FASÜLYE, NOHUT GİBİ KURU GIDALARI KAVANOZLARINA YA DA KUTULARINA DOLDURABİLİR.
 burada fok balığını tanıyıorlar
 anka kuşu yani nesli tükenen hayvanları tanıyacaklar
yıl sonu gösterisinden bir  örnek
burada çocuklar sergi çalışması yapıyorlar..
 burada doğada oloan canlıları inceliyorlar
 aileleri ile birlikte okulda pasta şenliğinde pasta yapıyorlar
 burada gezegenleri inceliyorlar
burada gösteri için provadalar

3 Ocak 2011 Pazartesi

10 kasım sabahı çocuklar getirdikleri çiçekleri atatürk köşemizin önüne bıraktılar.Ardından saat dkuzu beş geçe saygı duruşuna geçerek siren sesini dinledik.SAYGI DURUŞU VE İSTİKLAL MARŞI OKUYARAK ARKADAŞLARIMIZIN OKUDUKLARI ŞİİRLERİ VE GÜZEL SÖZLERİ DİNLEDİK....




6 yaş ayçiçekleri sınıfı JAPONYA'yı dansları ve kıyafetleri ile tanıttı..





5 yaş sınıfı öğrencileri 5 yaş arkadaşlarına kedilerle ilgili şarkı söyleyerek dans ettiler. Kediler hakkında sohbet edilerek kedilerin cinslerinden bir kaçı öğrenildi.....:=)minik kediler çok tatlıydı...






güneş

güneş koyu ve açık rernkli renklerle kaplıdır.Bilim insanları koyu lekelere güneş lekesi ismini verirler.Güneş lekelerinin bir çeşit dev fırtına olduklarını düşünürler.Güneş lekeleri koyu renkli görünür çünkü bu lekeler güneşin geri kalan yüzeyinden daha soğuk alanlardır.Bazen güneş uzaya büyük miktarda sıcak gaz patlaması yayar.Bilim insanları bu patlamalara güneş parlaması der.Güneş parlamaları,Dünyadaki radyoların,televizyonların,cep telefonlarının ve diğer elektrikli aletlerin düzgün çalışmasına engel olabilir.

minik eller küçükken bez torba kullanmaya alıştırılıyor...vee herkesi bez torba kullanmaya çağırıyor...duyarlı olalım bez torba kullanalım....